secretsofvictoria

I denna blogg följer du mig och min passion för bakning, livet och träning.

kolasnittar & makalösa

Publicerad 2013-01-26 12:09:00 i Allmänt

 
Recept från Icakuriren på Makalösa
  • 200 g smör
  • 1 3/4 dl strösocker
  • knappt 4 dl vetemjöl
  • 3 tsk bakpulver
  • 1 1/2 dl russin eller korinter
  • Rör smör och socker mjukt och smidigt. Blanda mjöl, bakpulver och russin. Tillsätt det och blanda snabbt samman till en deg. Forma små bollar, tryck till dem lätt. Lägg dem glest på en papprad plåt eftersom de flyter ut. Grädda dem mitt i 175 grader varm ugn 8-10 minuter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Victoria

I denna blogg följer du mig och min passion för bakning, livet och träning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela