secretsofvictoria

I denna blogg följer du mig och min passion för bakning, livet och träning.

filmjölkslimpa!

Publicerad 2013-01-27 12:29:00 i Allmänt

Detta recept kommer från min älskade mamma! Jag och min syster har alltid älskat detta bröd, och häromdagen fick jag för mig att jag skulle baka detta bröd, fast en lite nyttigare variant. Originalreceptet innehåller bland annat mer vetemjöl och sirap men jag valde att byta ut en liten del av vetemjölet mot rågmjöl och mer graham, och istället för sirap hällde jag i lite osötad lingonsylt. Hur gott och nyttigt som helst!
 

Mammas filmjölkslimpa

2 dl vetemjöl

1 ½ dl rågmjöl

3 dl grahamsmjöl

1 Tsk salt

1 ½ tsk bikarbonat

¾ dl sirap (lingonsylt)

3 dl filmjölk

Blanda alla torra ingredienser

Blanda i filmjölken

 

175 grader i 30-40 min

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Victoria

I denna blogg följer du mig och min passion för bakning, livet och träning.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela